Retourneren
Je hebt het recht om binnen een termijn van 60 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 60 dagen na de dag waarop jij (of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is) het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen dat je de overeenkomst wilt herroepen. Je kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping (Modelformulier), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling over jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
IS RETOURNEREN GRATIS?
Nee, je dient derhalve zelf de retourkosten te dragen. Retourneren is alleen gratis als het product defect is en/of onder garantie valt.
GARANTIEVOORWAARDEN:
Als je gebruik wilt maken van jouw garantie dien je de defecte artikel(en) binnen 60 dagen aan ons te retourneren, anders zijn wij helaas genoodzaakt om de vervangende product(en) in rekening te brengen.
HOE RETOURNEER IK MIJN BESTELLING?
Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wat de reden ook is, je hebt het recht jouw bestelling tot 60 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te retourneren. Graag jouw retouraanvraag vermelden via dit retourportaal. Als je moeite hebt met het inloggen, kun je altijd een mail sturen naar [email protected] met jouw ordernummer en de reden waarom je het product wil retourneren.
WIL JE NOG EEN PRODUCT RETOURNEREN VAN EEN ANDERE ORDER?
Dat kan! Graag via het retourportaal vermelden welk artikel bij welk ordernummer hoort, die je wenst te retourneren in dezelfde doos.
(1) Je meldt dan nog een retouraanvraag via het retourportaal voor het product van de andere order die je ook wenst te retourneren
(2) Kies voor de optie ‘Ik heb al een retourlabel aangevraagd’ in de verzendmethode.
(3) Print het retourformulier uit en voeg het toe aan jouw pakket. Er zitten nu twee retourformulier in de doos van beiden orders die je wilt retourneren.
WIL JE LIEVER JOUW RETOUR ZELF AFLEVEREN BIJ ONS MAGAZIJN?
Dan kun je binnen 14 dagen na aanvraag van jouw retour naar ons magazijn gaan om het pakket af te leveren. Jouw retourtermijn is momenteel uitgesteld i.v.m COVID-19. Dit betekent dat je langer de tijd hebt om jouw retour terug naar ons magazijn te sturen.
Ons magazijn adres:
Koningsbeltweg 51
1329 AE, Almere
Nederland
GEVOLGEN VAN DE HERROEPING
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen van ons terug. Als je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval worden er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening gebracht. Wij mogen wachten met de terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of totdat jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggestuurd. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit hebt genomen om de overeenkomst te herroepen en dit aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te sturen of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugsturen van de goederen komen voor jouw rekening.
Ons retouradres:
Koningsbeltweg 51
1329 AE, Almere
Nederland
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
BEDENKTERMIJN
- De bedenktermijn is wettelijk minimaal 14 dagen, bij ons is dit 60 dagen. Deze bedenktermijn gaat lopen de dag nadat je alle artikelen uit de bestelling hebt ontvangen.
- Tijdens de bedenktermijn kun je zonder opgave van redenen laten weten de koop te willen ontbinden. Tijdens deze termijn kun je de overeenkomst dus 'ontbinden' of 'herroepen'. Ontbinden is niet hetzelfde als retourneren. Het gaat erom dat je binnen de termijn aan ons ondubbelzinnig kenbaar maakt dat je van de aankoop afziet.
- Je kunt niet verplicht worden de retour vooraf aan te melden. Je moet er ook voor kunnen kiezen om de producten te retourneren binnen de bedenktermijn en in het retourpakket een mededeling te voegen waaruit de wens tot herroeping blijkt. In dit geval dien je dus de producten te retourneren binnen 60 dagen na ontvangst. Dit is slechts anders als je de retour vooraf aanmeldt.
- Je moet daarnaast de mogelijkheid hebben om de retour wel vooraf aan te melden (bijvoorbeeld door het formulier te mailen/ te bellen / anders). Vanaf het moment dat je het ons hebt laten weten van de koop af te zien, heb je vanaf dat moment maximaal 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Dus: als je op dag 12 na ontvangst aan ons laat weten van de koop af te zien, heb je nog 14 dagen om te retourneren vanaf dat moment.
- Zodra je een mededeling van herroeping ontvangt, ben je verplicht deze ook te bevestigen (per mail).
HET HERROEPINGSFORMULIER
Een melding kan bijvoorbeeld gedaan worden door het invullen en toezenden van het Europees modelformulier voor herroeping. Het Europeesmodelformulier kunt u hier vinden:
WAARDEVERMINDERING BIJ BESCHADIGING
- Tijdens de bedenktermijn kun je de producten beoordelen of je deze wenst te
behouden. Als je verder gaat dan nodig is voor deze beoordeling, mogen wij de waardevermindering die daardoor is ontstaan verrekenen met het terug te storten bedrag.
- Graag terugsturen met originele verpakking als dat redelijkerwijs mogelijk is. Mocht er schade zijn ontstaan aan de verpakking, het product of het product zonder originele verpakking terug gestuurd wordt, ben je als consument aansprakelijk voor de waardevermindering die daardoor is ontstaan.
TERUGBETALINGSTERMIJN
De terugbetaaltermijn is ten alle tijden zo snel mogelijk, maar maximaal binnen 14 dagen nadat je de herroepingsmededeling hebt ontvangen. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd.
- Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de aankoop hebt gedaan (voor zover technisch mogelijk).
RETOURADRES
Wij verzoeken je eerst een retouraanvraag te vermelden via ons retourportaal. Je kunt dan kiezen voor de optie 'zelf opsturen via een postkantoor'. Als je kiest om zelf jouw order als retour op te sturen zonder gebruik van ons retourlabel via ons retourportaal, graag altijd jouw ordernummer vermelden op het retourlabel.
Je retour kan naar:
Retour (vul hier jouw ordernummer in)
Koningsbeltweg 51
1329 AE, Almere
Nederland
KRIJG IK DE VERZENDKOSTEN VERGOED?
- Particulier: Indien je alle producten retourneert krijgt je het volledig aankoopbedrag teruggestort, inclusief verzendkosten.
- Bedrijf: Nee, echter gelden er voor bedrijven andere regels. Indien jij jouw zakelijke order retourneert, verrekenen wij €2,95 verzendkosten per pakket. Ook al heb je in eerste instantie gratis verzending gekregen, brengen wij deze toch in rekening. Dit zijn kosten die wij in eerste instantie betaald hebben aan de vervoerder om je pakket op te laten sturen. Wij zijn genoodzaakt dit te doen, zodat wij onze prijzen van producten zo laag mogelijk kunnen houden. Wij crediteren nooit de retourkosten.
WAT GEBEURT ER ALS IK DE DEFECTE PRODUCT(EN) NIET RETOURNEER?
- Als je kosteloos een of meer vervangende producten van ons toegestuurd hebt gekregen in verband met garantie, en jij de defecte artikel(en) niet geretourneerd hebt binnen de 60 dagen retourtermijn (tenzij je anders geïnformeerd ben), zijn wij helaas genoodzaakt om het aankoopbedrag van de product(en) in rekening te brengen.
- Als je het product voor een of andere reden niet kan retourneren (i.v.m. Covid-19), graag dit aan onze klantenservice vermelden. Wij zullen uw retourtermijn dan tijdelijk uitstellen.
VEELGESTELDE RETOUR VRAGEN
- Heb je aangegeven dat jij jouw order wilt retourneren?
Dan vragen wij je vriendelijk deze te retourneren binnen 14 dagen (COVID-19 retourtermijn uitgesteld). Je krijgt dan het volledige aankoopbedrag gecrediteerd. Echter voor bedrijven zijn wij genoodzaakt de oorspronkelijke verzendkosten van €2,95 per pakket in rekening te brengen. - Wat zijn de retourkosten?
Je dient zelf zorg te dragen voor de retourkosten. Je kunt jouw bestelling retourneren met een verzender naar keuze. Prijzen voor het retourneren kunnen hierdoor variëren. Mocht je jouw gehele bestelling retourneren dan krijg je het volledige aankoopbedrag gecrediteerd. Echter gelden er voor bedrijven andere regels. Indien jij jouw zakelijke order terugstuurt, verrekenen wij 4,95 verzendkosten per pakket (€6,95 voor pakketten van 150cm of langer). Dit zijn kosten die wij in eerste instantie betaald hebben aan de vervoerder om jouw pakket op te laten sturen. Wij zijn genoodzaakt dit te doen, zodat wij onze prijzen van producten zo laag mogelijk kunnen houden. Wij crediteren nooit de retourkosten. - Wanneer is retourneren gratis?
Mocht jouw bestelling defect zijn aangekomen of heb je de verkeerde producten ontvangen neem dan contact op met onze klantenservice. Je ontvangt van onze klantenservice een DPD retourlabel waarmee je de defecte of verkeerd geleverde producten kosteloos retour kan sturen. Retourneer defecte of verkeerd geleverde artikelen binnen 14 dagen tenzij anders vermeld, om extra kosten te voorkomen. Deze extra kosten bestaan uit de prijs van het artikel en de retourkosten. - Retourneren van defecte producten
Als je het product voor een of andere reden niet kan retourneren, graag dit aan onze klantenservice vermelden. Wij zullen jouw retourtermijn dan tijdelijk uitstellen. - Hoelang duurt het voordat mijn retour is verwerkt?
Vanaf het moment dat wij jouw retour hebben ontvangen zullen wij dit zo snel mogelijk verwerken. Wij houden je per e-mail op de hoogte van de status. Wij dienen binnen 14 dagen nadat wij jouw herroepingsmededeling hebben ontvangen je te hebben terugbetaald. Wel mogen wij wachten met terugbetalen tot retourontvangst tenzij jij eerder aantoont de producten te hebben opgestuurd. Bij een credit, ontvang je het geldbedrag binnen 3 werkdagen terug op de rekening waarmee je betaald hebt nadat je de creditfactuur per e-mail ontvangen hebt. - Kan ik een artikel ook omruilen?
Ja, dat kan. De snelste manier om iets om te ruilen is door een nieuwe bestelling te plaatsen. Wij gaan dan gelijk voor je aan de slag om de juiste producten bij je te leveren. De artikelen die je wilt retourneren kun je retour sturen naar ons retouradres. Je dient zelf zorg te dragen voor de retourkosten en het weer inpakken van de producten. Jouw retourzending zal na ontvangst, binnen 3-5 werkdagen worden verwerkt. - Wat zijn de retourvoorwaarden?
Je hebt het recht jouw bestelling tot en met 60 dagen na ontvangst zonder opgave te retourneren [Deze regeling geld vanaf 16 december, 2020). Je hebt recht op creditering van het aankoopbedrag binnen de retourtermijn. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Mocht het product of de verpakking beschadigd zijn dan is het nodig om het product te testen. Hierdoor kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. - Product ruilen?
In verband met de drukte is het niet mogelijk om een product of order om te ruilen. Wij raden je aan om jouw volledige order of producten te retourneren naar ons en een nieuwe order te plaatsen en te betalen. De door jou geretourneerde order of producten zullen wij op jouw rekening terugstorten.