Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Beoordelingen
1.1 Waar komen onze reviews vandaan?
Wij verzamelen reviews op een manier die voldoet aan de geldende wet- en regelgeving. Dit doen wij door transparant en eerlijk om te gaan met het reviewproces en door klanten altijd de mogelijkheid te geven om op eigen initiatief een beoordeling achter te laten, zonder enige vorm van druk of beloning die hun oordeel kan beïnvloeden. Hier zijn de belangrijkste stappen die we volgen:
Eerlijke uitnodigingen: Na een aankoop of dienst versturen wij een uitnodiging naar de klant om vrijwillig een review te schrijven. Deze uitnodigingen zijn bedoeld om een volledig beeld te geven van de klantervaring, en worden zonder enige vorm van selectie of filter verstuurd.
Geen beloning of korting: Om de onafhankelijkheid van de reviews te waarborgen, geven wij geen beloningen of kortingen in ruil voor beoordelingen. Dit zorgt ervoor dat klanten objectieve feedback geven op basis van hun eigen ervaringen.
Controle op echtheid: Om de betrouwbaarheid van reviews te waarborgen, worden alleen beoordelingen van klanten die daadwerkelijk een aankoop hebben gedaan of een dienst hebben afgenomen, geplaatst. Dit voorkomt dat nepreviews of reviews van niet-klanten onze beoordelingen beïnvloeden.
Mogelijkheid tot aanpassing: Klanten hebben het recht om hun review aan te passen als zij hun ervaring willen actualiseren. Hiermee geven we klanten de kans om een transparant en actueel beeld te geven van onze producten of diensten.
Privacybescherming: Wij beschermen de privacy van onze klanten en delen geen persoonlijke gegevens in het publieke reviewgedeelte. Alleen de naam en het commentaar dat de klant wil delen worden openbaar gemaakt, en dit gebeurt altijd met expliciete toestemming.
Door deze stappen te volgen, zorgen wij ervoor dat onze reviews een betrouwbaar en eerlijk beeld geven van onze producten en diensten. Op deze manier voldoen wij aan de juridische eisen voor het verzamelen van klantbeoordelingen.
Zie ook: https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/waarom-webwinkelkeur/gebruikersvoorwaarden
Betalen
2.1 Hoe kan ik betalen?
Bij Thuisinlampen.nl kun je altijd veilig, snel en gemakkelijk op verschillende manieren betalen. Wij accepteren de volgende betaalmethoden:
- iDeal
- PayPal
- CreditCard
- Bankoverschrijving
- Klarna - achteraf betalen binnen 30 dagen voor consumenten
- Biller - achteraf betalen binnen 30 dagen voor zakelijke klanten
- Bancontact (voor Belgische klanten)
- Belfius (voor Belgische klanten)
- KBC (voor Belgische klanten)
- Apple pay
Indien je voor bankoverschrijving kiest, let er dan wel op dat het verwerken van je bestelling 1 werkdag langer kan duren. Wij verwerken je order pas wanneer het aankoopbedrag voldaan is. Je kunt onze bankgegevens vinden op de factuur.
Indien je kiest voor achteraf betalen met Klarna of Biller, let er wel op dat je dan direct aan Klarna of Biller betaald. Je krijgt een aparte mail met de betaalinstructies van Klarna of Biller.
2.2 Kan ik achteraf betalen?
Consument
Nu kopen en achteraf betalen binnen 30 dagen? Geen probleem. Je kan kiezen voor Klarna bij het afrekenen en je betaald het volledig aankoopbedrag binnen 30 dagen direct aan Klarna. Wij versturen jouw bestelling direct na het plaatsen van de bestelling.
Bedrijf
Doe je aankoop namens een bedrijf of ben je ZZPer en wil je achteraf betalen? Dat is mogelijk door te kiezen voor Biller bij het afrekenen. Je hoeft niet direct te betalen, maar achteraf binnen 30 dagen. De betaling kan je direct aan Biller doen.
Scholen, gemeenten en instellingen
Mocht je een bestelling willen plaatsen namens een school, gemeente of instelling dan kun jij jouw bestelling online plaatsen en kiezen voor bankoverschrijving als betaalmethode. Als jij jouw bestelling hebt afgerond, neem dan telefonisch of per e-mail contact met ons op ter bevestiging. Wij gaan jouw order dan direct verwerken. Wij hanteren een betaaltermijn van 14 dagen.
Bestellen
3.1 Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Ja, bij het afrekenen kun je kiezen om jouw bestelling af te halen bij een DPD pakketpunt of in ons magazijn in Almere. Kies je voor afhalen bij een DPD pakketpunt, dan kun jij jouw pakket de eerstvolgende (werk)dag afhalen. Houd de track&trace mail in de gaten. Afhalen in ons magazijn is mogelijk op werkdagen (maandag t/m donderdag) tussen 09:00 uur en 18:00 uur en op vrijdag van 09:00 tot 17:00.
3.2 Hoe bestel ik bij thuisinlampen.nl?
Stap 2: Als laatste stap in het bestelproces vul je jouw gegevens in. Kies een verzendmethode en betalingsmethode. Controleer je bestelling en je adresgegevens.
Stap 3: Na het plaatsen van de gewenste artikelen en het controleren van alle gegevens kun je jouw bestelling afronden met de gekozen betaalmethode.
Stap 4: Zodra je bestelling succesvol is afgerond ontvang je een bevestigingsmail met als bijlage de factuur van jouw bestelling. Bestel je op werkdagen vóór 19:00 uur dan heb je jouw bestelling morgen in huis.
3.3 Hoe kan ik mijn bestelling aanpassen of annuleren?
Heb je net besteld, maar toch een foutje gemaakt? Neem dan z.s.m. telefonisch contact op met onze klantenservice. Mocht je de fout pas later ontdekken dan kan je bestelling al verwerkt en verzonden zijn. Je hebt altijd 60 dagen de tijd om je order te retourneren naar ons.
3.4 Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra wij jouw bestelling hebben verwerkt ontvang je automatisch een e-mail naar het opgegeven e-mailadres met het Track & Trace nummer van de zending. Aan de hand van dit Track & Trace nummer kun je jouw bestelling op de website van DPD volgen.
3.5 Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?
Heb je op werkdagen (maandag t/m vrijdag) vóór 19:00 uur besteld? Dan sturen wij jouw bestelling dezelfde dag naar je toe. Heb je na 19:00 uur besteld? Dan wordt jouw bestelling de eerstvolgende werkdag verstuurd. Bestel je in het weekend? Dan wordt jouw bestelling op maandag verzonden.
3.6 Hoeveel kosten de verzendkosten?
DPD verzendkosten zijn €3,95
GLS verzendkosten zijn €3,95
Gratis voor bestellingen binnen Nederland (met uitzondering van de Waddeneilanden) en België vanaf € 99,-, zowel thuis of bij een DPD / GLS pakketpunt.
Bij een verzending naar de Waddeneilanden zijn de verzendkosten €9,95.
De genoemde verzendkosten zijn inclusief BTW.
3.7 Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen.
Garantie
4.1 Bieden jullie garantie aan?
Voor de producten die wij verkopen op onze website bieden wij garantie tussen 3 en 5 jaar aan. De garantieperiode verschilt per product. In de specificaties bij ieder product wordt aangegeven hoelang er garantie wordt verleend. Het retourneren van de producten gaan kosteloos.
4.2 Hoe meld ik een defect product aan?
Heb je een defect product die binnen de garantie valt? Wil je graag hebben dat deze ook vervangen wordt? Stuur ons dan een e-mail met je ordernummer en een duidelijke omschrijving van het defecte product met eventuele foto’s.
4.3 Hoe werkt het garantieproces?
Je meldt het defecte product bij ons aan door een e-mail te sturen. Vervolgens ontvang je vanuit onze klantenservice de retourinformatie. Als jouw defecte product “goedgekeurd” is, sturen wij je een nieuw product toe. Retourneer het product binnen 14 dagen (tenzij anders vermeld), om extra kosten te voorkomen. Deze extra kosten bestaan uit de prijs van het artikel en de retourkosten.
4.4 Beschadigd product
Wij verzoeken je om binnen 5 dagen na ontvangst van jouw order een mail te sturen naar: [email protected] Vermeld jouw ordernummer in de mail met als onderwerp ‘schade’.
4.5 Moeten defecte producten altijd retour?
Zodra je defecte producten bij ons aanmeld, zullen wij je in de retourinformatie laten weten of deze retour gestuurd moeten worden.
4.6 Ik heb de defecte producten al weggegooid, kan ik nog gebruik maken van de garantie?
Nee, op het moment dat je de producten niet meer in bezit hebt dan kun je geen gebruik maken van de garantie. De defecte producten dienen namelijk naar ons geretourneerd te worden.
4.7 Wat zijn de retourkosten van een defect product?
Op het moment dat je een defect product bij ons aanmeldt ontvang je bij de retourinformatie een retourlabel. Met dit label kun je het defecte product kosteloos terugsturen.
Retourneren
5.1 Kan ik in verband met COVID-19 mijn bestelling nog wel retourneren?
Het is zeker mogelijk om je bestelling te retourneren. Hiervoor gelden de normale retourvoorwaarden. Je hebt 60 dagen na ontvangst van je order de tijd om jouw bestelling te retourneren.
5.2 Beschadigd product
Wij verzoeken je om binnen 5 dagen na ontvangst van je order een mail te sturen naar: [email protected] Vermeld jouw ordernummer in de mail met als onderwerp ‘schade’.
5.3 Hoe meld ik mijn retour aan?
Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien dat er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben.
Wat de reden ook is, je hebt het recht je bestelling tot 60 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren/retourneren
Je kunt een retouraanvraag aanmelden via het retourportaal. Als je moeite hebt met het inloggen via ons retourportaal, kun je altijd een mail sturen naar [email protected] met jouw ordernummer als onderwerp.
Heb je meerdere bestellingen geplaatst en wil je verschillende orders retourneren?
Dat kan! Graag via ons retourportaal vermelden welk artikel bij welk ordernummer hoort die je wenst te retourneren in dezelfde doos.
(1) Je meldt dan nog een retouraanvraag via het retourportaal voor het product van de andere order die je ook wenst te retourneren
(2) Kies voor de optie ‘Ik heb al een retourlabel aangevraagd’ in de verzendmethode.
(3) Print het retourformulier uit en voeg het toe aan jouw pakket. Er zitten nu twee retourformulier in de doos van beide orders die je wilt retourneren.
5.4 Kan ik mijn bestelling retourneren zonder een retouraanvraag te vermelden?
Wij verzoeken je eerst een retouraanvraag te vermelden via ons retourportaal. Je kunt dan kiezen voor de optie 'zelf opsturen via een postkantoor'.
Als je kiest om zelf jouw order als retour op te sturen zonder gebruik van onze retourlabel dat je ontvangt via ons retourportaal, graag altijd jouw ordernummer vermelden op het retourlabel.
Je retour kan naar:
(Jouw ordernummer)
Koningsbelt 51
1329 AE
Almere
5.5 Wat zijn de retourkosten?
Je dient zelf zorg te dragen voor de retourkosten. Mocht je jouw gehele bestelling retourneren dan krijg je het volledige aankoopbedrag gecrediteerd.
Indien je jouw zakelijke order terugstuurt, verrekenen wij €3,95 verzendkosten. Dit zijn kosten die wij betaald hebben aan de vervoeder. Wij zijn genoodzaakt dit te doen, zodat wij onze prijzen van producten zo laag mogelijk kunnen houden. Wij crediteren nooit de retourkosten.
5.6 Wanneer is retourneren gratis?
Mocht je bestelling defect zijn aangekomen of heb je de verkeerde producten ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Je ontvangt van onze klantenservice een DPD retourlabel waarmee je de defecte producten of verkeerd geleverde producten kosteloos retour kan sturen. Retourneer de producten binnen 14 dagen.
5.7 Kan ik mijn order ook bij thuisinlampen.nl's magazijn retourneren?
Je kunt binnen 7 dagen na aanvraag van jouw retour naar ons magazijn gaan om het retourpakket af te geven.
Ons adres:
Koningsbeltweg 51
1329AE Almere
Nederland
5.8 Heb je aangegeven dat je jouw order wilt retourneren?
Wij vragen je vriendelijk deze te retourneren binnen 7 dagen (i.v.m COVID-19 is onze retourtermijn verlengd). Particuliere klanten krijgen het volledige aankoopbedrag gecrediteerd. Echter voor bedrijven zijn wij genoodzaakt de oorspronkelijke verzendkosten van 3,95 per pakket in rekening te brengen.
5.9 Retourvoorwaarden
Wij behandelen jouw retourzending binnen 5 werkdagen na ontvangst.
Het totale aankoopbedrag wordt op de rekening waarmee je hebt betaald teruggestort.
Echter voor bedrijven zijn wij genoodzaakt de oorspronkelijke verzendkosten van 3,95 per pakket in rekening te brengen.
Je hebt het recht om jouw bestelling tot 60 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te retourneren.
Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd moeten worden. Mocht het product of de verpakking beschadigd zijn, dan zullen wij het product moeten testen voor het geval wij deze defect/beschadigd hebben ontvangen. Mocht dit het geval zijn, dan zal de waardevermindering van het product aan je doorberekent worden. Behandel het product dus met zorg en pak deze netjes in zodat het tijdens retour goed verpakt is.
Let op: Indien de originele verpakking beschadigd aankomt of ontbreekt kan er 20% tot max. 50% van het aankoopbedrag ingehouden worden. Deze percentages zijn slechts een indicatie.
5.10 Kan ik een artikel ook omruilen?
Ja dat kan! De snelste manier om iets te ruilen is door een nieuwe bestelling te plaatsen. De artikelen die je wilt retourneren kun je retour sturen. Je dient zelf zorg te dragen voor de retourkosten en je retourverzending zal na 3-5 dagen verwerkt worden.
5.11 Hoelang duurt het voordat mijn retour is verwerkt?
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.